Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.

Ki vizet ad, életet ad...

Ügyféltájékoztatók

Védekezzen időben a vízóra és a belső hálózat elfagyása ellen

A hideg beköszöntével a vízmérők, a csövek és egyéb szerelvények elfagyása bosszúságot és előre nem várt jelentős költségeket okozhatnak felhasználóink számára. Mindezek azonban kellő odafigyeléssel megelőzhetőek!

Felhasználói teendők mérőelfagyás esetén

- Vízmérő-elfagyás észlelése esetén haladéktalanul értesítse a TRV Zrt. munkatársait az ingyenesen hívható műszaki hibabejelentő telefonszámon: +36 80/205-157!

- Ellenőrizze, hogy a vízmérő előtti elzáró csap nyitva van-e. Amennyiben igen, próbálja elzárni, a további vízelfolyás megelőzése érdekében.

A Vízmérők rendszeres ellenőrzése és a vízórán belüli hálózat karbantartása, a hazai törvények alapján a Felhasználó feladata. A vízóra, illetve a belső rendszer elfagyása, hibái miatt fellépő vízóracsere és vízelfolyás költsége a Felhasználót terheli!

Hogyan védekezzen a vízi közművek elfagyása ellen?

1)         Legfontosabb teendő az elfagyás megelőzése érdekében lakott épületekben:

-           Pótolja az esetlegesen sérült vagy hiányzó vízóra akna fedőlapját

-           Szigetelje megfelelően az vízmérőakna oldalát, födémszerkezetét és a fedőlapját. 

-           Gondoskodjon az akna környékének feltöltéséről, a levegőáramlás megakadályozásáról

-            Rendszeresen ellenőrizze – különösen fagyos időszakban- a vízóra és az akna állapotát

2)         Teljes körű víztelenítés nem lakott épületekben:

-          A télen nem lakott épületek, üdülők vízvédelme érdekében zárja el a vízóra előtti elzáró szelepet is. A vízóra után lévő leürítő szelepet - ha van beépítve- fordítsa megfelelő állásba, hogy a rendszerből lefolyjon a benne lévő víz.

-           Zárja el a kerti csapok téli fagyelzáróját teljes ütközésig és nyissa ki a kerti csap csaptelepét. Ezzel a fagyelzáró ürítőjén a kerti csap függőleges ágából leürül a benne lévő víz. Ez a leürülés egy halkan hallható szivárgási zajjal jár, ami a kerti csaphoz hajolva könnyen hallható. A leürülés 1-2 percet vesz igénybe, ezután a szivárgási zaj meg kell, hogy szűnjön.

Kérjük, ezt ellenőrizze le, mert ellenkező esetben a fagycsap folyamatos ürítő állásban maradhat, ami további vízelfolyást eredményezhet.

-          Víztelenítse az épületen belül található berendezéseket (engedje ki a vizet a bojlerből, WC tartályból, esetleges egyéb berendezésekből)

-          Télen rendszeresen, nagy fagyok esetén különösen, ellenőrizze a használaton kívüli ingatlanokat, ezzel megelőzve az ivóvíz elfolyását, valamint az épület és berendezések esetleges elfagyását

A vizes szakemberek tapasztalata, hogy a csőtörések száma a téli időszakban 10-15%-kal magasabb, mint nyáron. Ne feledje, a fagykár okozta káros vízelfolyás megelőzése a Felhasználó és a Szolgáltató közös érdeke! 

Karcag- ügyfél-tájékozató

A karcagi ügyfélszolgálatunk (cím: 5300 Karcag, Kisújszállási út 24.) 2017.12.04-én áramszünet miatt zárva tart.

Kérjük vegyék igénybe telefonos és internetes ügyintézési lehetőségeinket. A központi ügyfélszolgálati irodánk e-mail címe, ugyfelszolgalat.szolnok@trvzrt.hu. De hívhatják Call centerünket is ügyfélfogadási időben a +36 40/180-124–es telefonszámon, melyen a lakossági hívásokat munkatársaink fogadják és segítséget nyújtanak a további ügyintézésben.

 

Megértésüket köszönjük!

Báránd, Tetétlen lakossági tájékoztató

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk, hogy Báránd és Tetétlen településekre 2017. október 30. napján,  2017. november 22-i fizetési határidővel kibocsájtott szennyvízszámlák felülvizsgálatra kerülnek a rendszerünkben bekövetkezett adminisztrációs hiba miatt.

Szíves elnézésüket kérjük az okozott kellemetlenség miatt.

Keresés

Közadatkereső

Óraállás bejelentő

Vízdíj kalkulátor

 

grundfos

LÁTÓKÉPI TÓFÜRDŐ